Slider

[futbol][futbol]

22 Mar 2013

Word of Mouth (WOM) Nedir?

     WOM Marketing (Word of Mouth), pazarlama sektöründe "Ağızdan Ağıza Pazarlama" anlamına gelmektedir. Bir tüketicinin diğer tüketicilere, algılarında ve kararlarında değişime yol açacak bilgi aktarımında bulunması denebilir.

     WOM doğal olarak var olan bir pazarlama fenomenidir. Büyük markaların bu tekniği kendi menfaatlerine göre kullanıp, tüketicinin algısını değiştirmek için profesyonel ekipler kurduğu bilinmektedir. Bu ekipler internet, sosyal medya gibi mecralarda markaları ya da ürünleriyle ilgili olumlu algı yaratmak için çalışıp tüketiciyi onları tercih etmeye yönlendirmektedirler. Profesyonel anlamda bakıldığında WOM reklamın farklı bir alternatifidir, bazen reklama harcanan para WOM kadar etkili sonuçlar vermeyebilir.

     Örneğin fazla iyi bütçesi olmadığı halde iyi gişe yapan filmler genellikle bunu WOM marketing sayesinde yaparlar. Filme gidip beğenen bir izleyicinin onu çevresiyle paylaşması, çevresindekilerin de kendi çevresine anlatmasıyla film popüler olabilir. Bu pazarlama tekniği "Ağızdan ağıza" yerine "kulaktan kulağa" yayılmak diye de Türkçe'ye çevrilebilir aslında.

0 yorum:

Yorum Gönder